Samsung Galaxy Z Flip 5 Hands On: یک صفحه نمایش بزرگتر

تلفن تاشو جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش پوششی بزرگتر و لولای بازطراحی شده است که بزرگترین کاستی های آن را بهبود می بخشد.

گلکسی زد فلیپ 5 جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش پوششی بسیار بزرگتر، لولای ارتقا یافته و پردازنده جدیدی است که باید عملکرد و عکاسی را بهبود بخشد و برخی از بزرگترین کاستی های گلکسی زد فلیپ 4 را برطرف کند. این گوشی در 11 آگوست با قیمت 1000 دلار عرضه می‌شود و نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان باید قیمت بالایی را برای دستیابی به تلفن‌هایی که از وسط تا می‌شوند بپردازند.

سامسونگ  گوشی تاشو جدید را در کنار مجموعه ای از محصولات دیگر مانند Galaxy Z Fold 5، سری Galaxy Watch 6 و خانواده Galaxy Tab S9 معرفی کرد.

صفحه نمایش کاور گلکسی زد فلیپ 5 که سامسونگ اکنون آن را پنجره فلکس می نامد، 3.4 اینچ در مقایسه با صفحه نمایش خارجی 1.9 اینچی Z Flip 4 اندازه دارد. اکثر مردم همچنان از صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی Z Flip 5 برای کارهایی مانند خواندن اخبار، بازی کردن و مرور شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

 اما نمی‌توانید از همه برنامه‌ها در نمایشگر جلویی استفاده کنید. در بیشتر موارد، سامسونگ برنامه‌های روی جلد را به برنامه‌هایی محدود می‌کند که فکر می‌کند دلیل خوبی برای حضور در آنجا دارند، مانند Google Maps، YouTube و WhatsApp. سامسونگ می‌خواهد روی موارد استفاده‌ای که برای صفحه پوششی منطقی هستند، مانند بررسی سریع مسیرها یا پاسخ دادن به یک متن، تمرکز کند، به همین دلیل است که در هنگام راه‌اندازی تنها حدود 10 برنامه در پنجره Flex در دسترس خواهند بود.

اگر می‌خواهید برنامه‌های دیگری را روی صفحه‌نمایش کاور امتحان کنید، می‌توانید Good Lock را نصب کنید، برنامه‌ای برای دستگاه‌های سامسونگ که به افراد امکان می‌دهد رابط تلفن خود را سفارشی کنند.

وقتی گوشی را باز می‌کنید، برنامه‌های روی صفحه‌نما به‌طور یکپارچه به صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی منتقل می‌شوند.

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش پوششی بیشتر برای اجرای ویجت‌ها طراحی شده است تا برنامه‌های کامل. این ویجت ها اولین چیزی هستند که هنگام روشن کردن صفحه کاور می بینید و در مقایسه با صفحه نمایش کوچک Z Flip 4 نمای بزرگ تری از آب و هوا، تقویم، آلارم ها، کنترل های دستگاه متصل شده و سایر اطلاعات جزئی ارائه می دهند. می‌توانید این ویجت‌ها را از روی صفحه جلد یا در منوی تنظیمات گوشی حذف یا دوباره ترتیب دهید.

 Z Flip 5 همچنین دارای یک لولای جدید است که سامسونگ آن را Flex Hinge می نامد. این دستگاه را قادر می‌سازد تا کاملاً بسته شود .بدون شکاف گوه‌ای شکلی که در دستگاه‌های قبلی Galaxy Z Flip و Fold وجود داشت.

 به گفته سامسونگ، این نه تنها باعث می شود گوشی جمع و جورتر احساس شود، بلکه دوام آن را نیز بهبود می بخشد. لولای جدید دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به نسخه قبلی است که باعث می شود کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. هر دو تاشو جدید سامسونگ دارای رتبه بندی مقاومت در برابر آب IPX8 هستند که به آنها اجازه می دهد تا در عمق 1.5 متری (تقریباً پنج فوت) آب تا 30 دقیقه مقاومت کنند. این همان رتبه دوام دستگاه های سال گذشته است.

 صفحه نمایش پوششی و لولا بزرگترین ارتقاء گلکسی زد فلیپ 5 هستند. در غیر این صورت، این گوشی یک ارتقاء معمول پردازنده به Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy دریافت می کند. این همان تراشه ای است که خط تولید Galaxy S23 را تامین می کند که به بهبود عمر باتری و پردازش تصویر کمک می کند. سامسونگ به این تراشه تکیه کرده است تا بار افزایش عمر باتری Z Flip 5 را به دوش بکشد.

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.