شایعات آیفون 15: آنچه تاکنون در مورد گوشی های 2023 اپل می دانیم

طراحی آیفون 15 و چند ویژگی جدید در شایعاتی که تاکنون شنیده ایم گزارش شده است.

سری آیفون 15 شایعه شده اپل - که انتظار می رود در پاییز 2023 وارد بازار شود - در حال حاضر یک شایعه ساز فعال دارد که ویژگی های جدید مختلفی را تبلیغ می کند. این شایعات، به‌علاوه حکم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر الزام شارژ USB-C در گوشی‌های فروخته شده در اروپا، ممکن است به معنای انحراف از طراحی سنتی اپل باشد. آیا آیفون 15 پورت USB-C خواهد داشت؟ آیا اپل در سال 2023 قیمت آیفون را افزایش می دهد؟ آیا حتی آن را "آیفون 15" می نامند؟ هیچ کس خارج از اپل به طور قطع نمی داند، اما این گزارش ها مطمئناً کنجکاوی ما را تا زمانی که اپل رویداد بعدی آیفون را برگزار کند، تغذیه خواهد کرد. در اینجا برخی از بزرگترین و معتبرترین شایعاتی که تاکنون دیده ایم، آورده شده است تا تصویری از آنچه ممکن است از آیفون 15 ببینیم، به تصویر بکشیم.

طراحی آیفون 15: سلام USB-C، خداحافظ لایتنینگ

این یکی از سال‌ها پیش در میان شایعات قرار داشت، اما در سال 2023 بالاخره ممکن است تغییر از پورت لایتنینگ به پورت USB-C اتفاق بیفتد. این احتمالاً به دلیل فشار اتحادیه اروپا است که سال هاست برای یک استاندارد شارژ مشترک فشار می آورد. در سال 2022، این اتحادیه موفق شد قانونی را تصویب کند که به موجب آن اپل  را موظف کند تا سال 2024 آیفون‌های خود را به درگاه‌های USB-C مجهز کند، اگر می‌خواهد آنها را در اتحادیه اروپا بفروشد.

 سوال این است که آیا اپل تمام مدل‌های آیفون را به USB-C تغییر خواهد داد یا فقط مدل‌هایی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند را تغییر خواهد داد . اپل در حال حاضر مدل‌های آیفون را به صورت منطقه‌ای تغییر داده است، همانطور که با آیفون 14 انجام داده است: نسخه ایالات متحده دارای یک سیم کارت الکترونیکی است، در حالی که سایر مدل‌ها درگاه سیم کارت را حفظ می‌کنند.

 طراحی آیفون 15: Dynamic Island به همه مدل ها گسترش می یابد

اپل احتمالا به فروش چهار مدل آیفون با سری آیفون 15 ادامه خواهد داد. شایعات به یک طراحی کلی مشابه در سراسر صفحه اشاره می کنند، با این تفاوت که بریدگی تغییر شکل آیفون 14 پرو، معروف به Dynamic Island، قرار است در همه مدل ها راه پیدا کند.

آیفون 15: دکمه های حالت  Solid به مدل های حرفه ای آیفون 15 می آیند

انتظار می رود  که اپل در سال های آینده بین مدل های پایه و پرو خود تفاوت بیشتری قائل شود یکی از این تفاوتها که انتظار داریم این اتفاق بیفتد این است که به جای کلیدهای استاندارد موجود در دستگاه‌های امروزی، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور مدل‌های آیفون 15 پرو را در حالت Solid قرار دهد.

 دکمه‌های حالت solid، که شبیه دکمه هوم موجود در آیفون SE و آیفون 7 هستند، حس فشار دادن یک دکمه را با کمک بازخورد لمسی تقلید می‌کنند. مزیت ظاهری این نوع دکمه ها این است که از ورود آب نیز محافظت می کند.

قدرت آیفون 15: افزایش رم برای مدل های حرفه ای

مدل‌های حرفه‌ای آیفون 15 از 6 گیگابایت حافظه رم به 8 گیگابایت افزایش می‌یابد تا چیپست مورد انتظار A17 Bionic را تکمیل کند. مدل های پایه همچنان 6 گیگابایت رم دریافت خواهند کرد.

 دوربین آیفون 15: لنز تله فوتو به سبک پریسکوپ وارد می شود

انتظار می رود آیفون 15 پرو مکس یک لنز تله فوتو به سبک پریسکوپ دریافت خواهد کرد. این نوع از لنزهای تله فوتو امکان زوم اپتیکال بالاتری را فراهم می کند به این ترتیب در iPhone 15 Pro Max زوم اپتیکال 6 برابری می تواند به دست آید. زوم اپتیکال در آیفون 14 پرو مکس به 3 برابر محدود شده است که از رقبایی مانند زوم اپتیکال 10 برابری Samsung Galaxy S22 Ultra عقب است.

 آیفون 15: جدول زمانی راه اندازی و انتشار

اپل تقریباً هر سال رویداد سالانه آیفون خود را در سپتامبر برگزار می‌کند، بنابراین انتظار داریم که جدول زمانی برای آیفون 15 ثابت بماند. آیفون‌های جدید معمولاً اندکی پس از آن، معمولا جمعه هفته بعد، عرضه می‌شوند. گاهی اوقات اپل تاریخ عرضه مدل‌های خاص را متحول می‌کند، به خصوص زمانی که طرح یا اندازه جدیدی را معرفی می‌کند. بنابراین ممکن است سری آیفون 15 بیش از یک تاریخ عرضه داشته باشد.

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.