بررسی نسل دهم آیپد: طراحی بهتر، قیمت بدتر

آی‌پد جدید اپل مقرون‌به‌صرفه‌ترین یا حتی لزوماً بهترین نیست. انتخاب کدام یک برای خرید به یک فرآیند عجیب و غریب تبدیل شده است.

این آیپد تازه طراحی شده تقریباً همه چیز را دارد: بالاخره USB-C دارد. صفحه نمایش بزرگتر و بلندگوهای بهتری دارد. این اولین آی‌پدی است که دوربین خود را برای تماس‌های FaceTime و Zoom بهتر به لبه افقی می‌برد.

این آی‌پد ، با شارژ USB-C و قاب لبه‌ای صاف با نمایشگر ۱۰.۹ اینچی بزرگ‌تر با گوشه خمیده. این آی‌پد بلندگوهای بهتری نسبت به مدل نسل نهم دارد و نمایشگر به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر است. صفحه نمایش فاقد پوشش ضد انعکاس و طیف رنگی اضافی است.

دیگر خبری از دکمه هوم نیست و Touch ID به دکمه پاور کوچک کناری می رود که آیپد مینی و آیپد ایر نیز دارند. نقطه ضعف طراحی این است که کمی ضخیم تر از آیپد پرو 11 اینچی فعلی و آی پد ایر است، به این معنی که با هیچ یک از آن قاب ها کار نمی کند. این به معنای خرید لوازم جانبی کاملاً جدید است.

اما یک چیز  منفی در مورد طراحی این iPad  مداد آن است

بهترین چیزی که می توانم در مورد این iPad بگویم این است که با Apple Pencil کار می کند که  البته این فقط تقریباً جنبه فنی دارد. اپل در این مدل از مداد نسل 2 با قابلیت شارژ مغناطیسی خودداری کرد، بنابراین باید از مداد نسل  1 استفاده کنید - که زیاد می‌چرخد، دارای کلاهک انتهایی است که به راحتی گم می‌شود و جانبی اضافی ندارد.

به جز این به جای وصل کردن مداد به کنار iPad برای شارژ کردن، به یک دانگل USB-C جداگانه و کابل شارژ برای شارژ آن نیاز دارید که  نه تنها عجیب است، بلکه خسته کننده نیزاست.

اپل دوباره قاب متصل به صفحه‌کلید خود را برای این آی‌پد جدید بازطراحی کرد و رویکردی را در پیش گرفت که نسبت به کیبورد جادویی خود بسیار متفاوت است. این قاب سنگین است، به دلیل زوایای انعطاف ناپذیرش نمی توان از آن به عنوان یک قاب روزمره استفاده کرد، اما برای کار بر روی سطوح کاری کوچک یا دور دست بسیار عالی است.

کیبورد آن به دو قسمت تقسیم می‌شود (یک صفحه‌کلید که در کناره می‌چسبد و یک قاب پشت پایه که به پشت آی‌پد می‌چسبد)، می‌تواند به‌عنوان یک کیس روزمره استفاده شود و یک ردیف کلیدهای کاربردی مفید در بالا اضافه می‌کند. اما مناسب لپ نیست و فاقد نور پس زمینه صفحه کلید است.

قاب اپل به هیچ وجه از کناره‌های آی‌پد محافظت نمی‌کند و به نظر می‌رسد در صورت افتادن آی‌پد آماده بیرون آمدن است و همچنین جایی برای قرار دادن اپل پنسل وجود ندارد.

آی پد جدید پردازنده بهتری دارد و دستاوردها نسبت به آی‌پد نسل نهم سال گذشته قابل توجه است، اما تفاوتی با مدل آی‌پد ایر 2020 ندارد.
;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.