بهترین دوربین برای خرید در سال2023 قسمت دوم

چه به دنبال یک دوربین بدون آینه حرفه ای کانن یا بهترین دوربین ارزان قیمت سونی باشید، می توانید در بین این دوربینها آن را پیدا کنید

سونی A1

بهترین دوربین سونی با عملکرد بالا

مانند EOS R5 کانن، Sony A1 به گونه‌ای طراحی شده است که هم در عکس‌ها و هم در فیلمبرداری عالی باشد. بدنه جمع و جور آن با یک سنسور فول فریم 50.1 مگاپیکسلی بسته بندی شده است که جزئیات بکر و محدوده دینامیکی عالی را ارائه می دهد. همچنین برای تصاویر دستی واضح‌تر تثبیت می‌شود، در حالی که حداکثر سرعت پشت سر هم 30 فریم در ثانیه (در فرمت RAW یا JPEG فشرده) به این معنی است که برای عکاسان ورزشی یا حیات‌وحش نیز به خوبی مجهز است.

این دوربین می‌تواند تا رزولوشن 8K فیلمبرداری کند، اما همچنین 4K تا 120 فریم در ثانیه در را برای عکاسان حرفه‌ای که به دنبال کنترل بیشتر درجه‌بندی رنگ در پس‌تولید هستند، ارائه می‌دهد. این گران‌ترین دوربین عکاسی هیبریدی و دوربین فیلمبرداری سونی است، اما مجهز به فناوری برتری است که این شرکت ارائه می‌کند و آن را به انتخابی عالی برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال بهترین‌های هر دو جهان هستند.

نیکون Z9

بهترین دوربین حرفه ای نیکون برای عکس ها و فیلم های حیات وحش

Z9 پاسخ نیکون به R3 کانن است. یک بدنه دوربین با اندازه بزرگ‌تر با فناوری دوربین فوق‌العاده‌ای که سرعت عکس‌برداری فوق العاده ای  را برای علاقه‌مندان جدی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. سنسور 45.7 مگاپیکسلی فول فریم آن عکس‌های خیره‌کننده و پر از جزئیات را ارائه می‌کند در حالی که تثبیت‌کننده درون بدنه امکان عکس‌برداری با دست با سرعت شاتر پایین‌تر را فراهم می‌کند. این دوربین می‌تواند فایل‌های RAW را با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه یا JPEG با وضوح پایین‌تر با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

این یک دوربین ویدیویی نیز هست که می‌تواند با فرمت ویدیوی با کیفیت 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. آن را به 4K برسانید و می‌توانید 120 فریم بر ثانیه را برای حرکت آهسته‌تر دریافت کنید، در حالی که متخصصان ویرایش از توانایی عکاسی با فرمت ProRes برای کنترل بسیار بهتر بر روی هایلایت‌ها و رنگ‌ها در پست تولید استقبال می‌کنند.

فوکوس خودکار با سیستم فوکوس 493 نقطه‌ای سریع است که می‌تواند روی چشمان افراد، حیوانات و حتی پرندگان قفل شود.

مانند R3 و A1 سونی، قیمت نیکون Z9 و مشخصات درجه یک به این معنی است که برای اکثر عکاسان علاقه مند بیش از حد است، اما اگر به دنبال سرعت و عملکرد نهایی نیکون هستید، Z9 دوربین مناسب شماست.

نیکون Z7 II

بهترین دوربین نیکون برای عکاسی در منظره

نیکون Z7 II با سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی خود می‌تواند تصاویری با جزئیات زیبا با رنگ‌های عالی و محدوده دینامیکی ثبت کند، اما این کار را در بسته‌بندی بسیار کوچک‌تر از Z9 متمرکز بر سرعت انجام می‌دهد. اندازه جمع و جور آن، آن را به گزینه ای عالی برای مسافرانی در میان شما تبدیل می کند که نمی خواهند عملکرد خود را در هنگام حرکت قربانی کنند.

بدنه ساخت آلیاژ منیزیم آن در برابر رطوبت و گرد و غبار در برابر آب و هوا مقاوم است، بنابراین هر کجا بروید، Z7II قادر به مقابله با آن خواهد بود.

فوکوس خودکار ردیابی چشم آن سریع است، می‌تواند فایل‌های خام را تا 10 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند و تثبیت‌کننده پنج محوره درون بدنه آن تا پنج مرحله تثبیت را فراهم می‌کند و عکاسی با دست را با سرعت‌های شاتر پایین‌تر آسان‌تر می‌کند. سپس قابلیت فیلمبرداری 4K 60 فریم در ثانیه آن وجود دارد که به شما امکان می‌دهد فیلم‌های خیره‌کننده بگیرید تا در کنار عکس‌های خود بروید.

Panasonic Lumix S5

بهترین برای عکس ها و ویدیوهای فول فریم با بودجه کم

خط Lumix پاناسونیک بیشتر به دلیل توانایی خود در سنسورهای کوچکتر میکرو چهار سوم شناخته شده است. سنسور تصویر S5 وضوح 24 مگاپیکسل، با دامنه دینامیکی عالی، سرعت عکسبرداری تا 7 فریم در ثانیه و سرعت ISO تا 204800 ارائه می دهد.

وضوح حتی بیشتر می خواهید؟ حالت وضوح بالا حسگر را جابجا می کند و چندین عکس برای ایجاد یک فایل خام با وضوح 96 مگاپیکسل می گیرد. این به جای صحنه های متحرک، با صحنه های ثابت بهتر کار می کند و برای بهترین نتایج به یک سه پایه نیاز دارید، اما برای عکاسان منظره یا استودیویی که پیکسل های بیشتری می خواهند، می تواند افزودنی مفید باشد.

اندازه آن نسبتاً جمع و جور است و برای جا زدن در کیف برای سفرهای یک روزه عالی است، در حالی که صفحه نمایش LCD مفصل آن عکاسی در موقعیت‌های نامناسب - یا برای گرفتن عکس‌های سلفی را آسان‌تر می‌کند.

برای فیلم‌برداری‌ها نیز عالی است، 4K تا 60 فریم در ثانیه را ارائه می‌کند. فوکوس خودکار در ویدیو نیز خوب است و صفحه نمایش برگردان به این معنی است که برای بلاگرهایی که می خواهند ظاهر حرفه ای تری به ویدیوهای خود داشته باشند، مناسب است.

OM Systems (Olympus) OM-1

بهترین برای عکاسی در سفر و سرعت بالا

سیستم OM (که قبلا به عنوان Olympus شناخته می شد) OM-1 از یک سنسور تصویر کوچکتر میکرو چهار سوم استفاده می کند، به جای سنسورهای فول فریم که در مدل هایی مانند Canon R5 یا Sony A1 دیده می شود. این دوربین می‌تواند فایل‌های خام را با سرعت حیرت‌انگیز ۱۲۰ فریم در ثانیه ثبت کند، بنابراین تیراندازهای ورزشی و حیات‌وحش به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرند.

سنسور آن نیز تثبیت شده است، بنابراین عکاسی با دست نرم‌تر می‌شود، صفحه‌نمایش بازشو عکس‌برداری با زاویه‌ی پایین را راحت‌تر می‌کند و دارای استاندارد IP53 است، بنابراین لازم نیست اولین باری که قطره‌ای باران روی سرتان فرود آمد آن را کنار بگذارید. .

اما یکی از مزایای اصلی سیستم میکرو چهار سوم اندازه آن است. بدنه OM-1 از هر دوربین دیگری در این لیست کوچکتر و سبک تر است. در نتیجه، عکاسی در تمام طول روز با این چیزی که دور گردنتان است، عضلات شما را از بین نمی‌برد، و حتی اگر آن زوم اضافی را می‌خواهید، چند لنز اضافی با خود ببرید.

برای فیلم‌برداری‌ها، OM-1 می‌تواند رزولوشن‌های 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه مدیریت کند و می‌توانید آن را به 240 فریم بر ثانیه برای عکس‌های اسلوموشن عالی با وضوح فول اچ‌دی برسانید.

با 20 مگاپیکسل، OM-1 ممکن است رزولوشن خام برخی از رقبای فول‌فریم خود را نداشته باشد، اما سرعت عکس‌برداری فوق‌العاده، طراحی مناسب سفر، تثبیت‌کننده و مهارت‌های فیلمبرداری آن را به یک دوربین همه‌جانبه عالی تبدیل کرده است، به‌ویژه برای کسانی که علاقه مند به عکاسی حیات وحش هستید.

فوجی فیلم X-H2

بهترین برای ویدیوهای 8K مقرون به صرفه

آخرین دوربین فوجی‌فیلم X-H2 با گزینه‌های ویدیوی 8K، حداکثر وضوح 40 مگاپیکسلی و تثبیت‌کننده تصویر هفت مرحله‌ای، دارای امتیازات بزرگی برای دوربینی است که تنها 2000 دلار قیمت دارد. و اگرچه ارزان نیست، اما این مشخصات بیشتر با R5 3700 دلاری Canon مطابقت دارد، بنابراین X-H2 ممکن است ارزش خوبی را نشان دهد اگر به ویژه طرفدار 8K امیدوار باشید.

عکاسی با دوربین آسان است، با یک دستگیره راحت و عمر باتری که یک روز کامل عکسبرداری ترکیبی را تحمل می کند (هر چند اگر با کیفیت 8K زیادی عکس می گیرید، بسیار کمتر). تثبیت‌کننده تصویر عالی است، کمک می‌کند فیلم‌های ویدیویی دستی لرزان کمتری داشته باشند و اجازه می‌دهد با سرعت شاتر نزدیک به یک ثانیه بدون نیاز به سه پایه عکس‌برداری کنید.

این سنسور به جای سنسورهای فول فریم که در سایرین در این لیست دیده می‌شود، دارای سنسور APS-C کوچک‌تر است، اما همچنان می‌تواند رزولوشن 40 مگاپیکسلی را فشرده کند و در نتیجه تصاویری دقیق با فضای زیادی برای برش بیشتر ایجاد می‌کند. در حالت پشت سر هم ۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کند، اما اگر سرعت بسیار مهم است، می‌توانید به X-H2S نگاه کنید که دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است اما می‌تواند در حالت پشت سر هم به ۴۰ فریم در ثانیه برسد.

پایان قسمت دوم

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.