بهترین دوربین برای خرید در سال 2023 قسمت اول

چه به دنبال یک دوربین بدون آینه حرفه ای کانن یا بهترین دوربین ارزان قیمت سونی باشید، می توانید در بین این دوربینها آن را پیدا کنید

چه بهترین دوربین بدون آینه را بخواهید یا یک دوربین مبتدی درخشان، انتخاب بهترین دوربین هرگز تصمیم آسانی نیست. با مدل‌های بسیار زیادی از برندهای برتر مانند سونی، کانن، نیکون، فوجی‌فیلم و موارد دیگر، که همگی دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مختلف و تعداد مگاپیکسل هستند، درک اینکه واقعاً برای جلو بردن بیشتر عکاسی خود به چه چیزی نیاز دارید، می‌تواند گیج کننده باشد. اما این بدان معناست که چه بخواهید کیفیت تصویر فول فریم حرفه ای، عکسبرداری سریع پشت سر هم یا فقط چیزی سبک برای سفرهای خود داشته باشید، دوربینی وجود دارد که کاملاً مناسب شما خواهد بود.

مانند بسیاری از چیزها، هرچه بیشتر خرج کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت، با دوربین‌های با مشخصات بالا که فیلم‌برداری 8K و سنسورهای با وضوح بالا را ارائه می‌کنند که هزینه‌ای بسیار بیشتر از معادل‌های اولیه خود دارند.

Canon R6 II

دوربین R6 II کانن دارای مشخصات بسیار خوبی هم برای عکاسی عکس و هم برای فیلمبرداری است که آن را به یک دوربین هیبریدی همه جانبه عالی برای آماتورهای مشتاق و هرکسی که می‌خواهد اولین قدم‌های خود را در عرصه حرفه‌ای بردارد، تبدیل می‌کند. رزولوشن 24 مگاپیکسلی آن نسبت به 20 مگاپیکسل R6 اول بیشتر است. سرعت عکسبرداری پشت سر هم اکنون به 40 فریم در ثانیه (با شاتر الکترونیکی) می رسد که باعث می شود در هنگام استفاده از ردیابی فوکوس سریعتر از R3 سطح حرفه ای کانن باشد و سرعتی را که از نسل اول R6 دریافت می کنید دو برابر کند.

صحبت از فوکوس شد، در آنجا نیز ارتقاهایی وجود دارد، با تشخیص بهبود یافته برای صورت، حیوانات یا اتومبیل ها و با قفل و ردیابی سریع رعد و برق. در فیلم نیز عالی عمل می کند، سوژه شما را می شناسد و در حین حرکت در صحنه قفل می شود. این دوربین به صورت داخلی تا رزولوشن 4K فیلمبرداری می کند.

سنسور فول فریم آن تصاویری عالی را ارائه می‌کند  تا به شما کمک کند حتی در سرعت‌های شاتر پایین‌تر، نتایج واضح و ثابتی داشته باشید.

سونی A7 IV

در حالی که A1 سونی تمام مشخصات خود را به حداکثر رسانده است، A7 IV رویکرد بهتری را اتخاذ می کند و عملکرد خوب را با قیمت بسیار مناسب تری ارائه می دهد. سنسور 33 مگاپیکسلی فول فریم آن همچنان شفافیت فوق‌العاده و محدوده دینامیکی عالی را ارائه می‌دهد و حداکثر سرعت پشت سر هم 10 فریم در ثانیه آن هنوز بسیار جالب است.

همچنین دارای تثبیت کننده درون بدنه است اما کاهش نویز عالی نیز دارد. . این دوربین به صورت داخلی تا رزولوشن 4K فیلمبرداری می کند.

اما جنبه  بسیار خوب این دوربین آن است  که به اندازه کافی کوچک است تا در یک کیف شانه کوچک قرار گیرد (البته با فرض اینکه لنز زوم بزرگی روی آن ندارید) و آن را به گزینه ای عالی برای عکاسی در سفر، عکاسی خیابانی تبدیل می کند.  بنابراین شما همیشه آماده عکاسی در هستید.

به طور کلی، بهبودهای R6 II نسبت به مدل قبلی خود، آن را به یک دوربین بدون آینه عالی تبدیل کرده است که در عکاسی و فیلمبرداری عالی است. و اندازه نسبتا جمع و جور آن را به گزینه ای عالی برای گرفتن تعطیلات خانوادگی تبدیل می کند.

 سونی ZV-1

بهترین دوربین کامپکت مقرون به صرفه برای فیلمبرداری

هدف اصلی ZV-1 سونی، وبلاگ‌نویس‌های مشتاق یوتیوب است که به دنبال دوربین ویدیویی هستند که بتوانید آن را بردارید و با آن شروع به عکاسی کنید. این صفحه نمایش مفصلی دارد که به شما امکان می دهد هنگام فیلمبرداری به راحتی خودتان را ببینید و میکروفن داخلی عملکرد مناسبی در ضبط صدا انجام می دهد - و یک محافظ باد کرکی همراه با آن وجود دارد که به کاهش صدای باد کمک می کند. .

سنسور نوع 1 اینچی آن کوچک‌ترین دوربین در این لیست است، بنابراین کیفیت تصویر آن به خوبی مدل‌های گران‌تر نیست، به‌ویژه در شرایط نوری کمتر، اما در نور روز، فیلمبرداری آن ثابت به نظر می‌رسد. لنز قابل تعویض ندارد اما زوم داخلی آن از 24 میلی متر به 70 میلی متر می رسد. هنگامی که در حالت ایستاده ایستاده اید، به اندازه کافی برای video blog کردن تثبیت شده است، اما وقتی با سرعت بیشتری راه می روید، برای صاف کردن حرکات بزرگتر تلاش می کند.

این دوربین با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد، اما این کیفیت را پایین می‌آورد و می‌تواند تا 960 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند تا اکشن فوق‌العاده آهسته داشته باشد. حداکثر رزولوشن آن 20.1 مگاپیکسل است و برای عکاسی در طول روز در سفرهای شما کاملاً خوب هستند.

ZV-1 بهترین دوربینی نیست که بخواهید فقط عکس بگیرید، اما اگر به دنبال فیلمبرداری زیاد در تعطیلات بعدی خود هستید، یا اگر به دنبال دوربین دوم مخصوصاً برای اهداف فیلمبرداری هستید. پس ارزش در نظر گرفتن را دارد. اندازه کوچک، کیفیت ویدیوی خوب، دامنه زوم همه منظوره و میکروفون داخلی مناسب به این معنی است که به خوبی مجهز است تا به شما در اولین قدم‌های موفقیت در وبلاگ‌نویسی کمک کند.

نیکون Z50

Z50 نیکون یک سنسور تصویر کوچک‌تر با اندازه APS-C را در بدنه‌ای کوچک و سبک قرار می‌دهد که آن را برای قرار دادن در یک کوله‌پشتی کوچک و رفتن به سفرهایتان عالی می‌کند. سنسور 20.9 مگاپیکسلی آن، تصاویری زیبا، با جزئیات عالی و محدوده دینامیکی کافی در اختیارتان قرار میدهد تا برجستگی‌ها یا سایه‌ها را بالا ببرد.

هیچ تثبیت کننده تصویر درون بدنه وجود ندارد (برای این کار باید پول بیشتری بخرید) اما سرعت  عکسبرداری پشت سر هم 11 فریم در ثانیه آن به شما کمک می کند تصویری واضح داشته باشید. ویدیوی 4K تا 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند و صفحه نمایش LCD عقب کج آن به گرفتن عکس در زوایای نامناسب کمک می کند.

نیکون در حال حاضر تنها سه لنز طراحی شده برای دوربین با فرمت APS-C DX خود ارائه می دهد که انتخاب گسترده ای نیست - اگرچه محدوده بزرگنمایی گسترده موجود احتمالاً برای مبتدیان مناسب خواهد بود. با این حال، از همان پایه Z برای لنزهای خود استفاده می کند که دوربین های نیکون با فرمت FX مانند Z7 II، بنابراین همیشه می توانید از آن لنزهای استاندارد حرفه ای در این دوربین استفاده کنید. با این حال، قیمت بالاتر آن لنزها تا حدودی مقرون به صرفه بودن Z50 را نفی می کند.

Canon EOS R5

بهترین عکس های هیبریدی و دوربین فیلمبرداری

دوربین EOS R5 کانن بهترین دوربین همه کاره این شرکت است که هم در تصاویر ثابت و هم در ویدیو، مشخصات بسیار خوبی را برای حرفه ای ها ارائه می دهد. در سمت عکس، سنسور تصویر فول فریم آن دارای 45 مگاپیکسل است و تا 8 استاپ تثبیت‌کننده تصویر (با لنز سازگار) دارد که به وضوح تصاویر دستی حتی در سرعت‌های شاتر پایین‌تر کمک می‌کند. می تواند تا 20 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و صفحه نمایش راحت آن به این معنی است که گرفتن عکس در موقعیت های نامناسب مشکلی ندارد.

در بخش ویدئو، این اولین دوربین کانن بود که رزولوشن فوق‌العاده 8K را ارائه می‌کرد که اگرچه برای فیلم‌های خانوادگی معمولی شما بیش از حد است، اما به عکاسان حرفه‌ای فضای بیشتری برای ارائه می‌دهد.

این یک دوربین همه کاره عالی است که برای عکاسان مشتاق و حرفه ای که مایلند تولید ویدیوی زیبا را در جریان کار خود قرار دهند، مناسب است.

Canon EOS R3

بهترین دوربین عکاسی سریع حرفه ای کانن

پرچمدار کانن برای سرعت ساخته شده است. این دوربین قادر است تا 30 عکس خام در ثانیه بگیرد، دوربینی است که دقیقاً عکاسان جدی ورزش یا حیات وحش را هدف قرار می دهد که باید تضمین کنند که آن لحظه تعیین کننده را به ثبت خواهند رساند. سنسور فول فریم آن حداکثر رزولوشن 24 مگاپیکسلی را ارائه می دهد و مانند EOS R5، دارای صفحه نمایش کاملاً مفصلی و لرزشگیر تصویر درون بدنه برای زمانی که نور کم می شود ارائه می شود.

فوکوس خودکار آن با الگوریتم‌های یادگیری عمیق تقویت شده است که به دوربین اجازه می‌دهد افراد، حیوانات و پرندگان و همچنین اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها را تشخیص دهد و روی آن‌ها قفل کند - حتی می‌تواند کلاه ایمنی راننده را در یک ماشین مسابقه‌ای در کابین باز شناسایی کند. و تمرکز را روی آن قفل کنید. عکاسان موتوراسپرت هیچ بهانه ای برای از دست دادن برنده ندارند.

در مورد ویدیو نیز بی‌تفاوت نیست، و فیلم‌های حداکثر 6K را ارائه می‌دهد. قیمت بالا و اندازه فیزیکی بزرگتر به این معنی است که دوربینی نیست که برای همه مناسب باشد، اما اگر به دنبال اوج سرعت عکاسی هستید، باید به سراغ آن بروید.

 پایان قسمت اول

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.