7 غذای پروبیوتیک که می تواند سلامت روده را بهبود بخشد

با این غذاها به طور طبیعی پروبیوتیک ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به احتمال زیاد، شنیده اید که پروبیوتیک ها چقدر برای شما مفید هستند. اما آنها چه هستند و آیا ارزش تبلیغات را دارند؟ پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که می توانند به رشد باکتری های خوب در روده ما کمک کنند. به این ترتیب، آنها به بهبود سلامت روده کمک می کنند.

پروبیوتیک‌ها حتی بیشتر از یک روده سالم کمک می‌کنند: پروبیوتیک‌ها با کاهش افسردگی، ارتقای سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و داشتن پوستی بهتر مرتبط هستند. یکی از تئوری‌هایی که در پشت این موضوع وجود دارد که چرا غذاهای پروبیوتیک سلامت کل ما را بهبود می‌بخشد این است که به این دلیل است که باکتری‌های خوب روده می‌توانند به ارتقای متابولیسم سالم کمک کنند، که می‌تواند از طیف گسترده‌ای از اختلالات مانند چاقی و دیابت جلوگیری کند.

بهترین غذاهای پروبیوتیک برای داشتن روده سالم

اگر علاقه مند به دریافت پروبیوتیک های بیشتری در رژیم غذایی خود برای سلامت روده هستید، در زیر 7 غذای پروبیوتیک عالی آورده شده است. علاوه بر این غذاها، ممکن است مکمل های پروبیوتیک را نیز امتحان کنید.

ماست

یک راه آماده برای دریافت پروبیوتیک های بیشتر، خوردن است. برخی از ماست ها حتی برای کمک به هضم غذا یا ترویج محتوای پروبیوتیک آنها تبلیغ می شوند. ماست می‌تواند گزینه خوبی برای دریافت پروبیوتیک‌ها باشد، زیرا به راحتی به دست می‌آید، شما می‌توانید تقریباً هر طعمی را که مطابق با ترجیحات خود است پیدا کنید و می‌توانید به راحتی آن را بیرون از ظرف بخورید.

ترشی

شاید تعجب کنید که بدانید ترشی ها می توانند حاوی پروبیوتیک باشند. با این حال، باید مطمئن شوید که ترشی های تخمیر شده را خریداری کنید .برخی از برندها حتی محتوای پروبیوتیک را تبلیغ می کنند. آنها تحت عنوان "ترشی های سالم" گرایش دارند، اما حتما برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی پروبیوتیک هستند. حتی می توانید آنها را در خانه درست کنید.

خمیر مایه

استارتر خمیر ترش دارای باکتری اسید لاکتیک است. استارتر محیطی است که مخمر و باکتری های خوب با مصرف آب و آرد رشد می کنند. پری بیوتیک های طبیعی و پروبیوتیک ها در تحقیقات به عنوان یکی از فواید نان خمیر ترش ذکر شده اند. همچنین با کنترل بهتر گلوکز خون، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و بهبود کنترل وزن مرتبط است.

کلم ترش

کلم ترش که به نام ساورکرات هم شناخته می شود نوعی ترشی کلم تخمیر شده با فواید عمده سلامتی است. تصور می شود که این نوع ترشی کلم بیش از 2000 سال پیش از چین سرچشمه گرفته است. در آن زمان تخمیر یکی از روش های مورد استفاده برای جلوگیری از فساد سریع مواد غذایی بود.کلم ترش که مزه ای ترش دارد و مانند خیارشور تهیه می شود در بسیاری از فرهنگ ها به ویژه آلمان به یک غذای جانبی محبوب و چاشنی تبدیل شده است.به دلیل تخمیر که در کلم ترش صورت می گیرد، فواید غذایی و سلامتی آن بسیار فراتر از کلم برگ تازه می باشد. کلم ترش سرشار از پروبیوتیک ها و ویتامین K2 می باشد به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، باعث بهبود هضم غذا شده و حتی باعث لاغری و کاهش وزن می شود

سرکه سیب

سرکه سیب آب سیب دوبار تخمیر شده است. سرکه سیب سال‌هاست که به عنوان یک مکمل سلامتی محبوب مورد توجه قرار گرفته است. دارای پروبیوتیک های طبیعی از فرآیند تخمیر است. متخصصان  بیان می‌کنند که بیشتر مطالعات در مورد فواید سرکه سیب کم هستند، اما بسیاری از افراد از آن برای هر چیزی از آرام کردن رفلاکس اسید گرفته تا کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند. این عطر و طعم قوی دارد، بنابراین اگر ایده مصرف مستقیم آن را دوست ندارید، می توانید آن را به سس سالاد یا ترشی اضافه کنید.

مقداری پنیر

انواع خاصی از پنیرها در واقع دارای پروبیوتیک هستند پنیرهایی که کهنه می شوند و سپس حرارت نمی دهند، دارای پروبیوتیک هستند. به عنوان مثال می توان به  گودا و  چدار اشاره کرد. بنابراین خبر خوب این است که بسیاری از انواع پنیر محبوب دارای پروبیوتیک هستند، از جمله یک کاسه پنیر سالم با مقداری میوه.

 دوغ

دوغ ممکن است مانند یک نوشیدنی به نظر برسد، اما دوغ سنتی می تواند یک نوشیدنی عالی باشد که از ترکیب نسبت‌های متفاوتی از ماست، آب و نمک، تهیه می‌شود. در اغلب مواقع، انواع سبزی‌های معطر و کوهستانی نیز به دوغ‌های ساده افزوده می‌شوند که علاوه بر ایجاد طعم بهتر، فواید دوغ برای بدن را نیز افزایش دهند. تفاوت دوغ پروبیوتیک و دوغ معمولی در همین‌جا مشخص می‌شود: در دوغ پروبیوتیک، علاوه بر اجزای اصلی دوغ و البته انواع طعم‌دهنده‌ها، باکتری‌های مفید پروبیوتیک نیز افزوده می‌شوند. بدین شکل، با نوشیدن یک لیوان دوغ پروبیوتیک، این باکتری‌های بسیار مفید به بدن ما نیز منتقل خواهند شد.

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.