اینتل با تراشه 12 کیوبیت وارد مسابقه محاسبات کوانتومی شد

اما قبل از اینکه فیزیک کوانتومی محاسبات را متحول کند، اینتل و رقبا باید یاد بگیرند که چگونه ماشین‌های بسیار قدرتمندتری بسازند.

اینتل یک پردازنده کوانتومی به نام Tunnel Falls ساخته است که به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کمک می‌کند تا بتوانند فناوری محاسباتی را عملی کنند.

پردازنده Tunnel Falls ، 12 عنصر اساسی پردازش داده به نام کیوبیت را در خود جای داده است. این یک گام بزرگ در تلاش سازنده تراشه برای توسعه سخت افزار محاسباتی کوانتومی است که امیدوار است در نهایت از رقبای خود پیشی بگیرد.

اینتل بر خلاف بسیاری از رقبای خود، کیوبیت های خود را از تک تک الکترون هایی می سازد که در تراشه های کامپیوتری قرار گرفته اند . شرکت اینتل از رقبایی مانند IBM، Google، Quantinuum   که سال‌هاست رایانه‌های کوانتومی ارائه می‌کنند  عقب افتاده است. ، اما اینتل معتقد است که اگر  خود را به فناوری تراشه‌های معمولی گره بزند، در نهایت پیشرفت سریع‌تری را ممکن می‌کند.

 شما کامپیوتر کوانتومی خود را نخواهید خرید، اما آنها می توانند زندگی شما را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهند. در میان کسانی که در این فناوری سرمایه گذاری می کنند، شرکت های خدمات مالی که به دنبال سرمایه گذاری های سودآورتر هستند، محققان علوم مواد که به باتری های بهتر امیدوارند، شرکت های دارویی که تلاش می کنند داروهای بهتری طراحی کنند و دولت هایی که تلاش می کنند ارتباطات رمزگذاری شده دشمنان را قطع کنند، هستند.

رایانه‌های کوانتومی امروزی عموماً کاربردی نیستند، اما فیزیکدانان و مهندسان سال به سال پیشرفت ثابتی داشته‌اند. اینتل، یک متخصص در تولید در مقیاس بزرگ، امیدوار است با ساخت تراشه‌های کوانتومی بسیاری که واحدهای پردازش کوانتومی یا QPU نامیده می‌شوند، به سرعت بخشیدن به کارها کمک کند. دانشگاه مریلند، یکی از مراکزی که از برنامه دولت ایالات متحده برای تسریع پیشرفت محاسبات کوانتومی بهره می برد، از ماشین های اینتل استفاده خواهد کرد. مسابقه محاسبات کوانتومی یکی از ویژگی های قابل توجه محاسبات کوانتومی، تنوع بسیار زیاد رویکردها است

1- اینتل از الکترون‌ها استفاده می‌کند و داده‌هایی را با خاصیت مکانیکی کوانتومی به نام اسپین ذخیره می‌کند و گوگل از مدارهای الکتریکی کوچکی از مواد ابررسانا استفاده می کنند

2- رویکردهای دیگر شامل اتم های خنثی و حتی آن ذرات زودگذر، فوتون است. در مقیاسی کوچک، مکانیک کوانتومی بر فیزیک غالب است و هر چیزی می تواند به کیوبیت تبدیل شود.

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.