آیا یک برنامه تناسب اندام مجهز به هوش مصنوعی می تواند از یک مربی انسانی بهتر عمل کند؟

در نبرد بین انسان و ماشین، یکی از آنها در رسیدن به اهداف تناسب اندام به شما کمک می کند.

یک مربی هوش مصنوعی می تواند به شما بگوید که بپر، اما اهمیتی نخواهد داد که چقدر باید بالا بپرید.

وقتی FitnessAI را امتحان میکنید (یک برنامه تناسب اندام فقط برای آیفون که از هوش مصنوعی استفاده می کند) متوجه خواهید شد که  FitnessAI بر اساس اطلاعاتی که وارد می‌کنید، مانند قد، وزن، جنسیت و تجهیزات موجود در خانه یا باشگاه، برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی شده را تولید می‌کند. اما تکیه بر فناوری به تنهایی محدودیت هایی در تقویت بدن انسان دارد.

 این تفاوت های اساسی بین آموزش با ماشین ها در مقابل انسان ها را نشان می دهد. FitnessAI می‌گوید هدف این برنامه این است که افراد را به آرامی وارد روال‌های جدید کند، به این معنی که شما را وارد یک روش تمرین جدید نمی‌کند. دلیلش این است که نمی تواند شما را به عنوان یک شخص درک و ترکیب کند، یا نیازها یا تفاوت های ظریف شما را ثبت کند. ممکن است چند هفته طول بکشد تا برنامه تمرینات متفاوتی را به روش‌های منحصربه‌فردتر شروع کند زیرا اعداد را خرد می‌کند، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و الگوها را تشخیص می‌دهد.

در هوش مصنوعی همه چیز بر عهده ماست. از زمان راه اندازی ChatGPT، دنیا شیفته مدل های زبان بزرگ شده است. از تولید اشعار و رزومه گرفته تا کدهای کامپیوتری، ChatGPT در میان داده‌های آنلاین جستجو می‌کند و جملاتی شبیه انسان را تشکیل می‌دهد و از آنجایی که ChatGPT به سریع‌ترین محصول مصرف‌کننده در تاریخ تبدیل شد، شرکت‌هایی که هوش مصنوعی بیشتری را در فعالیت‌های خود ادغام می‌کنند، افزایش یافته است.

تست هوش مصنوعی در تناسب اندام

FitnessAI که در سال 2019 راه اندازی شد، به الگوریتم های یادگیری ماشینی برای بهینه سازی ست ها، تکرارها و وزن برای هر تمرین متکی است.. هر تمرین دارای یک مدل آناتومیکی سه بعدی از بدن انسان است که موج‌های هر گروه عضلانی، نحوه انجام هر تمرین و عضلات مورد نظر را نشان می‌دهد. پس از اتمام تمرین، می‌توانید به FitnessAI بگویید که از وزنه‌های بالاتر یا کمتری استفاده کرده‌اید، و برنامه از این داده‌ها برای تنظیم تمرینات بعدی استفاده خواهد کرد.

.با این حال، این برنامه به عنوان یک ابزار تمرینی قدرتمند می باشد  که می تواند فعالیت شما را ثبت کند و به شما نحوه انجام تمرینات را دقیقاً نشان دهد. این برنامه می تواند تمرینات را تغییر دهد، کارایی را بهبود بخشد و به شما کمک کند به تدریج به اضافه بار پیشرونده دست پیدا کنید، که می تواند احتمال آسیب را کاهش دهد. زمان می برد تا بیشترین بهره را از آن ببرید، بنابراین انتظار تغییر گسترده ای را در برنامه روزانه خود نداشته باشید. همچنین سبک تمرینی متفاوتی را توصیه نمی‌کند مگر اینکه به طور خاص در تنظیمات به آن اشاره کنید. به طور کلی، به نظر می رسد FitnessAI برای ورزشکاران با تجربه تر مناسب تر است.

 FitnessAI تأیید کرده است که در اواخر سال جاری یک ربات چت مانند ChatGPT را در این برنامه ادغام خواهد کرد که از هوش مصنوعی یادگیری عمیق استفاده می کند. جاستین بینگهام، مدیر ارشد فنی FitnessAI، می گوید: این می‌تواند نیازهای شما را تشخیص دهد، در مورد تمرینات شما بازخورد بدهد و در مورد همه چیز از تغذیه گرفته تا فرم پاسخ دهد.

و در حالی که ممکن است بتوانید با نسخه آینده FitnessAI مکالمه کنید، هنوز ممکن است این برنامه  به اندازه  یک شخص واقعی انگیزه زیادی در شما ایجاد نکند.

در نهایت، FitnessAI و احتمالاً سایر برنامه‌های تناسب اندام، ربات‌های چت هوش مصنوعی را ادغام می‌کنند تا بتوانید از آن سؤال بپرسید و بخواهید پاسخ دهد. تا آن زمان، شما به برنامه‌هایی تکیه خواهید کرد که در بهترین حالت می‌توانند برخی از داده‌ها را خرد کرده و روتین مناسبی را کنار هم قرار دهند.در نهایت این  برنامه (البته، برنامه های زیادی این کار را به صورت رایگان انجام می دهند) را به کسانی توصیه می کنم که قبلاً تجربه ورزش دارند و می خواهند تمرینات خود را در تلفن خود ثبت کنند.تمرینات متعددی در برنامه وجود دارد، بنابراین حتی بهترین  ورزشکاران نیز چیز جدیدی برای امتحان کردن پیدا می کنند. با FitnessAI، این بر عهده شماست که تمرینات خود را به حداکثر برسانید ولی نرم‌افزارها و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌توانند بر اساس افکار و خواسته‌های شما یک برنامه تمرینی برای شما ایجاد کنند - و ممکن است در انطباق با آسیب‌ها دقیق نباشد. اما هر کس متفاوت است، برخی ممکن است ترجیح دهند اعداد را در یک برنامه ثبت کنند و مجبور نباشند عملکرد خود را به یک شخص مقابل گزارش کنند. در مورد من، دریافت بازخورد واقعی از یک مربی واقعی چیزی است که من را با انگیزه نگه می‌دارد. در هر صورت، وقتی نوبت به دستاوردهای باشگاه می‌رسد، من ترجیح می‌دهم به یک انسان اعتماد کنم تا به یک ماشین .

;

مطالب مرتبط

نظرات یک دیدگاه جدید ارسال کنید.